fbpx

21 januari 2020

Trends in keuze van relatiegeschenken.

Duurzaam is DE trend in 2020 !

Duurzaam is inmiddels niet meer weg te denken. In driekwart van de gevallen kopen opdrachtgevers van tijd tot tijd duurzame promotionele producten in. Om die reden, maar ook gezien het politieke klimaat, verwachten veel opdrachtgevers dat ze in de toekomst meer promotionele producten zullen bestellen die in Europa geproduceerd zijn.

Made in Germany is ook een trend, en ook Britse ondernemingen blijken meer en meer hun promotionele producten in eigen land, of in Europa aan te kopen.

De belangrijkste redenen om in eigen land te kopen was dat de bedrijven op die manier de eigen economie steunen. Daarna kwamen vooral praktische redenen:

  • Kortere levertermijnen,
  • Een kleinere CO2-footprint (want minder grote afstanden om eindproducten te vervoeren),
  • Gemakkelijkere communicatie
  • Meer service en flexibiliteit.

Trends in keuze van leverancier.

Hoe maakt men een keuze van leverancier ?

Waar letten opdrachtgevers op als zij een leverancier uitkiezen voor promotionele producten ?

Volgens een enquête van Promz, uitgevoerd in 2019 zijn volgende resultaten rond deze bevraging naar boven gekomen :

  • Er wordt gekeken naar de originaliteit van de aangeboden artikelen.
  • De creativiteit van de leverancier speelt een absolute hoofdrol.
  • Voor 41% van de opdrachtgevers is prijs een doorslaggevende factor, maar dat is een stuk lager dan vorig jaar.
  • Men koopt weer liever LOKAAL dan internationaal.

Hoe werken we bij Linkkado ?

Binnenkort Pasen

Maak je afspraak en we bekijken graag samen wat de mogelijkheden zijn op basis van jouw voorkeur!

Contacteer ons!